Kilka miesięcy po śmierci męża do małego miasteczka w Oregonie, sprowadza się Norma Bates (Vera Farmiga) z synem Normanem (Freddie Highmore). Kobieta kupuje położony na przedmieściach stary motel i zmienia jego nazwę na Bates Motel. Ma nadzieję przywrócić mu jego dawną świetność. Nie zraża się plotkami o budowie obwodnicy miasteczka oraz pogróżkami dawnego właściciela motelu, Keitha Summersa (W. Earl Brown). Sama wprowadza się do położonego nieopodal domu. Matka z synem zaczynają zapoznawać się z mieszkańcami miasteczka oraz ich życiem. Większość osób zamieszkujących miasto ma do nich pozytywny stosunek. Wyjątkiem jest szeryf Alex Romero (Nestor Carbonell), którego dręczy przeczucie, że pojawienie się tej dwójki w jego rewirze oznacza kłopoty. Normę i Normana łączą skomplikowane relacje, matka jest nadopiekuńcza, co wywołuje u syna agresję, a z czasem w chłopcu zaczynają budzić się mordercze skłonności...
Pół roku po śmierci męża, Norma (Vera Farmiga) i Norman (Freddie Highmore) Batesowie przeprowadzają się do małego miasteczka w Kalifornii. Kobieta pragnąc zapewnić dobrobyt synowi, kupuje motel na przedmieściach, któremu zmienia nazwę na "Bates Motel". Syn z matką decydują się poznać mieszkańców, jednak niektórzy nie są zadowoleni z ich przybycia, już pierwszego dnia dochodzi do tragicznego wydarzenia.
Po śmierci męża Norma Bates (nominowana do nagrody Akademii Filmowej, Vera Farmiga) wraz ze swoim nastoletnim synem Normanem (Freddie Highmore, Charlie i fabryka czekolady) kupuje motel i przeprowadza się do White Pine Bay w poszukiwaniu nowego życia. Wkrótce jednak okazuje się, że idylliczne, nadmorskie miasteczko skrywa w sobie śmiertelne tajemnice. Nikomu nie ufający, matka i syn nawiązują między sobą głęboko skomplikowaną relację, która rodzi pytanie: czy matka rzeczywiście wie najlepiej?